2011. május 10., kedd

Csokis-meggyes muffin, avagy a férfilélek roppant egyszerű

Ötből ötnek (na jó, négy és félnek. Egy fél mindig rizskoch-ot kér...) ez a sütikívánsága.
Én meg nem szeretem többször elkészíteni ugyanazt a receptet... Mindig dünnyögés van emiatt, de hiába volt valami nagyon finom, én nem feltétlenül ezért sütök/főzök, hanem magáért a sütés/főzés öröméért. Ha valamit már megcsináltam, nincs benne kihívás. Mondjuk egy muffin receptben amúgy sincs sok...
(A másik alapvetés, hogy általában az van, amit én szeretnék enni/sütni/főzni - kívánságra nem szeretek annyira (a rizskoch-os kívánság kivétel :-) koyhatündérkedni.) 
Van egy tuti bevált csokis muffin recept, amit én is úgy kaptam egyszer régen - na, ez az üdítő kivétel, amit már tényleg számtalanszor megsütöttem, mert gyors, nagyon finom, és mindig sikert arat. Majd egyszer leírom azt is, de ez most egy másik lesz :-)
Persze ez is isteni finom, de hát a csoki-megy kombóval, mint olyannal, ugye nem lehet melléfogni.
A recept amúgy egy Príma Konyha extrából (A legjobb muffinok) származik - mondjuk átlapozáskor nekem fel sem tűnt... Azért sütöttem ilyet, mert egy kolléganőm készítette egyszer, és nagyon-nagyon ízlett.























Az igen bonyolult recept:

2 tojás
12 dkg kristálycukor
12,5 dkg vaj
2,2 dl natúr joghurt vagy kefir (soha, semmilyen körülmények között nem mértem még ki joghurtot, vagy kefirt, vagy tejfölt - nekem ilyenkor minden receptnél egy doboz beleborul, és kész)
25 dkg finomliszt
1 cs. sütőpor
1/2 kk. szódabikarbóna
3 ek. keserű kakaópor (Holland)

4 ek. csokis tortadara
25 dkg meggy (nálam fagyasztott - a befőtt kizárt: cukros lében úszó, seízű, lehetetlen állágú izék...)

A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a puha vajat és a joghurtot. A száraz hozzávalókat (liszttől a kakaóig) külön el kéne vegyíteni, és úgy adni a tojásos cucchoz, de én ezt sem csináltam még így sosem - fölöslegesen összepiszkolnék csak még egy tálat. Szóval én csak simán hozzákeverek mindent. Végül mehet bele a tortadara és a meggy is (amit kevés lisztben megforgattam, hogy ne süllyedjen le a tésztában).
A muffintepsibe mindig papírt teszek, mert rohadtul melós kikenni - hát még mosogatni... A masszát a mélyedések 3/4 részéig beletöltöm (nekem 13 db lett, szóval egy árva nem a muffintepsiben sült). 
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 perc alatt sültek meg (tűpróbázni viszont szinte mindig szoktam).

Csokimáz:

5 dkg vaj
2 ek. keserű kakaópor
10 dkg kristálycukor
2 ek. víz

4-5 perc alatt együtt mindent összefőzök. Pont.

Tésztára máz, mázra meggy (az első képről lemaradt). Kész.


Haló! A második alapvetés miatt ezeket először karácsonyi papírban akartam sütni - finom utalásként, hogy érezzék, ma ünnep volt... de egy májusi bejegyzésben fenyőágas, rénszarvasos dekor elég hülyén vette volna ki magát...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése